KBVitaal Coaching

In 12 weken (84 dagen) met een persoonlijke begeleiding van mij, een gezondere en bewustere leefstijl aannemen, waardoor je afvalt en naderhand op gewicht kunt blijven.

Je hebt waarschijnlijk al verschillende dingen geprobeerd en niets bleek te helpen of alleen maar tijdelijk. Hierin wil ik je graag helpen om het een blijvende verandering te laten worden. Dit houdt in dat je van een onbewuste (of ter wijl automatische piloot) naar een bewuste leefstijl gaat. Je gaat bewuster worden van voeding, beweging, slaap, ontspanning en mindset.

Nu zul je waarschijnlijk denken wat heeft slaap en ontspanning hiermee te maken. Een leefstijl kent eigenlijk 5 pijlers voeding, beweging, slaap, ontspanning en mindset. Deze 5 pijlers zijn belangrijk om jouw lichaam in balans te brengen om vandaar uit jouw leefstijl in balans te krijgen waardoor je resultaten kunt behalen die jezelf niet verwacht had.

Je zult wel merken dat ik het weinig over afvallen heb dit komt omdat het meestal met een dieet vergeleken wordt en dat is zeer zeker niet wat ik wil. Ik geloof in een leefstijl verandering om af te vallen. Het is belangrijk om te weten dat je dit de rest van je leven kunt volhouden zonder een hongergevoel te krijgen. Je gaat veel leren hoe jij jouw dag kunt indelen en toch geen hongergevoel hebt.

Door deze eerste stap al te zetten word jij je ervan bewust wat je allemaal eet en drinkt. Ik snap dat je dit niet leuk vindt, maar voor het traject is het heel belangrijk. In dit traject ga jij je bewuster worden van alles wat er tot een leefstijl behoort en waar eventuele veranderingen in gebracht kunnen worden. Waarom eventueel? Misschien ben je al goed bezig en hoef ik daar nog maar weinig aan toe te voegen en heb je net dat kleine zetje of die net zo belangrijke informatie nodig om het nog beter te kunnen doen.

Hoe gaat het traject?

We beginnen met het eerste gesprek, dit kan via zoom. Zo leren wij elkaar kennen. Hebben wij samen een klik en vertrouwen wij in elkaar dan gaan we door naar de eerste afspraak voor het traject. Dit kan op afstand, maar het beste is om bij mij op kantoor te komen voor het meten en wegen. Dit is uiteraard ook nader over een te komen.

84 dagen wordt je door mij begeleidt waarbij een voedingsjournaal en een map niet uit blijven. Hier kun jij jouw notities maken in dien nodig. Uiteraard krijg je ook nog de e-boeken

  • Basisregels voor afvallen op onregelmatige werktijden
  • Koolhydraatarm als leefstijl
  • Aloë vera voor gewichtsbeheersing

Start

We beginnen met het eerste gesprek (ongeveer 30 minuten), dit kan via zoom. Zo leren wij elkaar kennen. Hebben wij samen een klik en vertrouwen wij elkaar dan gaan we door naar de eerste afspraak voor het traject. Dit kan op afstand, maar het beste is om bij mij op kantoor te komen voor het meten en wegen. Dit is uiteraard ook nader over een te komen.

Fase 1

Dag 1 t/m 24

Je begint met het bijhouden van wat jij eet op een dag. Ja ook de tussendoortjes dus die mars, snicker of twix. Maar ook wat je drinkt dus hoeveel kopjes koffie, thee of water. Bij koffie en thee is het wel belangrijk dat je ook aangeeft wat je eraan toevoegt zoals suiker en melk en in welke maten.

Je krijgt van mij recepten om te proberen, met deze recepten maak je al gelijk een goede start voor fase 2.

De eerste fase is nu afgerond. Je bent bewust geworden van je valkuilen en je maakt een begin met een nieuwe balans (leefstijl) in je leven.

Fase 2

Dag 25 t/m 63

In deze fase gaan we er verder op in en pakken we ook nog andere pijlers erbij om verder te gaan aan jouw leefstijl

Fase 3

Dag 64 t/m 84

We gaan weer een stap verder en beginnen de puntjes op de “ i “ te zetten voor fase 4.

Fase 4

Dag 85 t/m 100

Je hebt nu heel veel handvatten gekregen en het gaat je lukken om verder te gaan met je nieuwe levensgewoonte. Kom je er niet uit? Geen probleem, ook in deze fase, alhoewel iets minder, zal ik jou begeleiden. Ik ben dan maar een appje of mailtje van je vandaan.

N.B.

Het traject doe je op eigen verantwoordelijkheid, ik kan tenslotte niet 24/7 bij jou zijn en jou op de vingers tikken als je je eens niet aan het programma houdt.